جراحي هاي صورت گرفته در زنان و زايمان

زنان و زايمان|جراح زنان و زايمان

يكي از بيماري هاي زنان و زايمان ، جفت سرراهي نام دارد كه در ليست جراحي هاي صورت گرفته در زنان و زايمان قرار گرفته است .

در واقع يكي از مشكلاتي كه در زايمان ميتواند بوجود بيايد جفت سرراهي ميباشد .

همانطور كه ميدانيد ، در زمان بارداري زنان ، جنين با استفاده از بند ناف ، با جفت اتصال برقرار ميكند و با استفاده از اين برقراري ارتباط ، مواد غذايي را از مادر دريافت مينمايد .

محل قرارگيري جفت به صورت دقيق مشخص نبوده و جفت ميتواند هم در انتها و هم در ابتدا رحم زنان قرار بگيرد .

در زمان هايي كه جفت به قسمت ابتدايي رحم ميايد ، كاملا دهانه رحم زنان را مسدود ساخته و راه رحم را ميبندد كه به اين اتفاق و فرايند جفت سرراهي ميگويند كه يكي از مورد هايي است كه در هنگام جراحي هاي صورت گرفته در زنان و زايمان ديده شده است و پزشكان زنان و زايمان بسيار زيادي به اين مشكل برخورده اند .

تشخيص جفت سرراهي توسط جراح زنان و زايمان ميتواند هم از طريق معاينه نمودن رحم ممكن باشد و هم از طريق روش سونوگرافي ، البته تشخيص جفت سرراهي توسط جراح زنان و زايمان از طريق معاينه بستگي به محل قرار گرفتن جفت ميباشد .

شايان ذكر است كه متخصصين زنان و زايمان و جراح هاي زنان و زايمان تا به حال نتوانسته اند دليل بروز مشكل جفت سرراهي را تشخيص دهند و متوجه دليل بوجود آمدن اين مشكل بشوند .

البته به صورت كاملا حدس و گمان ، متخصصين زنان و زايمان و جراحان زنان و زايمان بر اين باور هستند كه امكان بروز مشكل جفت سرراهي در  افراد و زناني كه سابقه جراحي رحم و يا استفاده از مواد مخدر مانند كوكائين و يا سيگار هاي متفاوت را دارند ، بيشتر بوده و طبق آمار در  جراحي هاي صورت گرفته در زنان و زايماناين مشكل تقريبا ثابت شده است و از درصد بسيار بالايي برخوردار است .

همچنين پيرو جراحي هاي صورت گرفته در زنان و زايمان و اطلاعات بدست آمده در اين زمينه ، مشخص شده است كه مبتلا شدن به جفت سرراهي داراي يك سري علائم مانند خونريزي و … خواهد بود كه توصيه ميشود بلافاصله پس از متوجه شدن موارد مشكوك در دوره بارداري ، به متخصص زنان و زايمان مراجعه نموده و از وي بخواهيد كه جراحي هاي صورت گرفته در زنان و زايمان را برايتان شرح داده و مشكل شما را مورد بررسي قرار بدهد .

سلامت و تندرست باشيد

 

منبع:زنان و زايمان

جراح زنان و زايمان

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.